Δευτέρα 3 Ιανουαρίου 2011

ΜΙΑ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΟΥΛΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝ ΓΙΝΑΤΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΣΥΜΕΩΝ

Αφού φίλες και φίλοι μου αναγνώστες, σας το έχω διευκρινίσει πολλοστές φορές ότι σας αγαπάω… πως θα γινόταν να αποφασίσουμε εγώ, ο Σωκράτης και η παρέα μας να πάμε την Κυριακή μια εκδρομούλα στο νησί μας και να μην σας πάρω μαζί μου;…!!! Εννοείτε ο,τι θα σας ταξιδέψω μαζί μας, εξάλλου όλοι οι καλοί χωράνε παντού.



Αφού αγοράσαμε ένα κιλό κεριά, αποφασίσαμε λοιπόν αυτή τη συννεφιασμένη Κυριακή να πάμε στην Παναγία την Γινατού… εγώ , ο Σωκράτης, η Ευδοξία, η Σοφία και η μικρή επιβάτης και κόρη της Σοφίας Φωτεινούλα (θα την καμαρώσετε παρακάτω σε φωτογραφία). Η θαυματουργή Παναγία η Γινατού ονομάστηκε έτσι, επειδή έχει πολύ γινάτι, δηλαδή πείσμα. Πάμε μαζί να ανάψουμε κεράκι στην χάρη της Παναγίας μας που την γιορτάζουμε 7 Σεπτεμβρίου με μεγάλο πανηγύρι και να σας ξεναγήσω μέσα...



Εδώ βλέπουμε το υπέροχο τέμπλο της εκκλησίας. Θα πρέπει να σας πω, οτι η εκκλησία είναι πάρα πολύ παλιά...


Εδώ... το κεντημένο εικόνισμα της Παναγίας της Γινατού...


Το καμπαναριό... ο ήχος του οποίου διασκέδασε λιγάκι και την μικρή Φωτεινούλα της παρέας, που ολοένα γινόταν και πιο ζωηρή. Μας άκουσε όλη η Κάρπαθος πάλι... χα χα χα!!!


Η υπέροχη είσοδος της εκκλησίας.


Η αυλή της εκκλησίας. Απο αριστερά η φίλη μου Ευδοξία και δεξιά η Σοφία με την μικρή Φωτεινούλα... απολαμβάνουν την όμορφη φύση...


Πάνω απο την είσοδο στο εκκλησάκι, βλέπουμε σκαλισμένο το πρόσωπο της Παναγίας...


Σκαλιστή είναι και η πόρτα της εκκλησίας με χρυσά σκαλίσματα...


Σ΄αυτό το πέτρινο τραπέζι, την 7η Σεπτεμβρίου που γιορτάζουμε την Παναγία την Γινατού, κόβουμε τους άρτους...


Εγώ και ο Σωκράτης μου. Ο Σωκράτης μου έβαλε την παραλλαγή του στην εκδρομούλα. Τελικά είχε δίκιο, διότι ξέχασα να σας πω, πως ο χωματόδρομος για να φτάσεις στο εκκλησάκι είναι πολύ κακός και με τις βροχές των τελευταίων ημερών, έπεσαν ολόκληρες κοτρώνες στο δρόμο... κοτρώνες που ο Σωκράτης, για να μπορεί να προχωρήσει το αυτοκίνητο και να φτάσουμε στον προορισμό μας, έπρεπε κάθε τρείς και λίγο να κατεβαίνει απο το αμάξι και να τις βγάζει απο την μέση του δρόμου. Τις έβγαζε και αυτός με γινάτι και παραλλαγή... χι χι χι!!!



Η μικρή επιβατούλα η Φωτεινούλα. Μα δεν είναι γλυκούλα;


Ο τρούλος της εκκλησίας όπως παρατηρείτε, φέρει τρείς σταυρούς, διότι συνδέει τρείς ενορίες... του Όθους, των Μενετών και της Κάσου.

Ω Γυνατού! στην χάρη σου, όλοι παρακαλούσι
να τύχει να 'ναι στο χωριό και να 'ρτου να σε βρούσι

Δεν έχει άλλην εκκλησιά, εις το νησί μας όλο,
να ' χει τρείς πέτρινους σταυρούς*, επάνω εις το θόλο

Ούλοι οι Οθείτες* φαίνεται απο παλιά 'χα τάμα
'πο φτωχοκόρη που 'σουνα, κανακαρά σε κάμα

(*οι κάτοικοι του χωριού μας Όθους)



Φεύγοντας απο την Παναγία την Γινατού, είπαμε να σταματήσουμε και στον Άγιο Συμεών στην περιοχή "Κάλενες" κοντά στο χωριό μου το Όθος. Στην περιοχή "Κάλενες" υπάρχουν πολλά χαλάσματα και παλαιά σπίτια όπως βλέπετε στην εικόνα.


Το εκκλησάκι του Άγιου Συμεών είναι και το μοναδικό εκκλησάκι στην Κάρπαθο που φέρει το όνομά του. Την 1η Σεπτεμβρίου που γιορτάζει ο Άγιος Συμεών γίνεται μεγάλο πανηγύρι εδώ. Σταματήσαμε κι εκεί και σας άναψα κεράκι. Κάτσαμε λιγάκι, ξεκουραστήκαμε και μετά έπρεπε να φύγουμε σιγά σιγά διότι η μικρή μας Φωτεινούλα άρχισε να πεινάει και μιαούριζε... χα χα χα!!!


..."εντάξει Φωτεινούλα μου, τώρα φεύγουμε να πας για μαμ... μην τρέχεις καλά καλά δεν περπάτησες..." ... χα χα χα!!! Όπως καταλαβαίνεται φίλοι μου και φίλες μου αναγνώστες και να θέλαμε δεν θα μπορούσαμε να κάτσουμε παραπάνω.... βλέπετε, ανωτέρα βία!!!

Μακάρι να σας άρεσε η εκδρομούλα μας στην Παναγία την Γινατού και στον μοναδικό Άγιο Συμεών στην Κάρπαθο... και ευχόμαστε στο επόμενό σας ταξίδι να ταξιδέψετε ξανά με την δική μας εταιρία... χα χα χα!!!

...και αφού αφήσαμε την μικρή ζωηρούλα Φωτεινούλα στον παππού και στην γιαγιά, πήγαμε οι υπόλοιποι στο ζεστό σπιτάκι μου και φάγαμε τα μεζεδάκια μας και ήπιαμε τα καφεδάκια μας και τα τσαγάκια μας, απολαμβάνοντας μια υπέροχη βροχή που εκείνη την στιγμή ξεκινούσε. Οι ομορφότερες στιγμές στην ζωή του ανθρώπου, είναι οι πολύ απλές στιγμές. Όσο πιο απλές, τόσο πιο ανθρώπινες. Δεν χρειάζονται ούτε προγραμματισμοί, ούτε προυπολογισμοί για να περάσεις καλά, αρκεί να είσαι ο εαυτό σου και με ανθρώπους που αγαπούν την αγάπη, την φιλία και την ανθρωπιά. Τότε μόνο μπορούμε να λέμε πως ζούμε σε έναν ανθρώπινο κόσμο, με ανθρώπινες ομορφιές και τότε μόνο μπορούμε να πούμε ότι ζούμε ανθρώπινα... δηλαδή απλά και αληθινά.

ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ !!!

3 σχόλια:

  1. Ταξίδεψα μαζί σου σ' ευχαριστώ.Να πω χρόνια πολλά για την ονομαστική σου γιορτή κορίτσι μου και η νέα χρονιά να σου φέρει ότι επιθυμείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΑΧΤΙΔΑ. ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΣΕΝΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΝΑ ΧΑΙΡΕΣΑΙ ΟΤΙ ΑΓΑΠΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μας ταξίδεψες πάλι Φωτεινή. Τι τέλεια μέρη!! Τι πανέμορφη εκκλησία!!
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή